Çarşamba, Ağustos 21, 2013

Vişneler Bitmeden Donduralım:)))




Merhaba;

Yaz mevsiminin yavaş yavaş sonuna geldiğimiz bugünlerde bazı meyveleri çok fazla tüketemediğimizi ve biz tüketmeden zamanının gelip geçtiğini görüyoruz. VİŞNE…
Evet Vişne bizim meyve olarak çok tüketmediğimiz ama ağırlıkla reçelini,marmelatını,meyve suyunu yaptığımız bir meyve..O kadar faydalı ki aslında. Ama herhalde tüketmeye de zaman olmuyor. Çünkü tezgahlarda görünmesiyle kaybolması bir oluyor.

Bu sebeple;

Meyve suyu, komposto  yapmak yada kek , pasta gibi hamurişlerinde kullanmak üzere dondurucuya vişne kaldırdım bu yaz.
Pazardan aldığım 3 kilo vişneyi soğuk suda iyice yıkadım. Suyunu iyice süzüp kurumaya yüz tuttuğunda çekirdeklerini özenli bir şekilde çıkarttım. (yumuşak bir meyve olduğundan kolayca dağılabiliyor.Bu sebeple mümkün olduğunca ezmeden çıkarmaya özen gösterin.) Küçük buzdolabı poşetlerine koyup havasını iyice alıp ağzını sıkıca kapattığım vişneler şu an buzlukta:))))) Meyve suyu,komposto olmayı  yada güzel bir çikolatalı kekin içine girmeyi bekliyorlar.:)

Bu arada vişnelerin saplarını atmadım küçük bir poşete koyup kuruması için sakladım. Kışa doğru yaptığımız tarçınlı,elmalı, ıhlamurlu çayların içine bu sapları da koyup kaynatacağım.

Sevgiler

Hiç yorum yok: