Çarşamba, Ağustos 21, 2013

Aşk Kurabiyesi






Herkese merhaba;

Özel bir gün değil.Ama cici kalpli kurabiyeler yapmak istedim.
Ve tabiki sizlerle paylaştım.
Bu kurabiyede nişasta kullanmadım. Çok lezzetli olduğunu düşündüğüm bu kurabiyeleri istediğiniz şekillerle süslemeniz mümkün.
Ben sevgiyi tercih ettim...

Sevgiler



Malzemeler
3 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yeteri kadar un

Bir kaba tereyağını,pudra şekerini koyup iyice krem akıvamına gelene kadar karıştırın.
Sonra diğer tüm malzemeleri ekleyin. Unu en sona bırakın, çünkü ölçüsünü kaçırmamanız için yavaş yavaş eklemeniz gerekecektir. Hamurunuz ele yapışmayacak kıvama geldiğinde hamurunuz hazırdır.
Hamurunuz 30 dakika kadar dinlendirin.
Dinledirdiğiniz hamurunuzu açarak çeşitli kalıplarla kesin. Fırın kağıdı serili tepsinize kurabiyeleri yerleştirin ve daha önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirin.(yaklaşık 10 dakika-siz yine de  kontrol edin fırından fırına değişebiliyor)
Kurabiyeleriniz piştikten sonra soğumaya alın. Tamamen soğuduğundan emin olduktan sonra bir fırça yardımı ile kurabiyelerin üzerini şekerli yada ballı su ile ıslatın. Şeker hamurlarınızdan kesmiş olduğunuz şekilleri kurabiyelrin üzerine yerleştirin.
Şeker hamuru ile süsleme tamemen hayal gücüne bağlı..Bu sebeple istediğiniz şekillerde kurabiyeler yapabilirsiniz…


Hiç yorum yok: